A forradalmian új eszköz birtokában friss szemmel tekinthetünk az autotechnikai hibakeresésre. Az eszközzel vizuális- és hőképeket készíthetünk, ezzel lehetővé válik a túl meleg, vagy túl hideg pontok pontos behatárolása.
A VT02 vizuális infrahőmérővel a hagyományos infrahőmérőhöz képest jelentősen meggyorsíthatjuk a hibakeresést és mérés közben a műszeren látjuk a mérés helyszinét is.
Készítsük elő a sikeres méréést. Kövessük a következő néhány egyszerű lépést a pontos leolvasás érdekében.
- Tegyük hozzáférhetővé a mérés tárgyát Ehhez szükség lehet bizonyos mértékű bontásra a mérési hely körül.
- Miután hőtérkép készítéssel megtaláltuk a baj feltételezhető forrását, közelítsünk a helyhez, hogy központosított mérést végezhessünk. A hőmérő kivételes Közel/Távol képessége lehetővé teszi a mérés helyétől 15 cm távolságra történő hőtérkép felvételt, ami pontos fedésben lesz a mért részlettel.
- Hozzunk létre bázis hőmérsékleteket a leggyakoribb mérési környezetekre, melyekhez a mért értékeket viszonyítva azonnal látni, ha valahol hiba van.
- Ismerkedjünk meg azokkal a hőmérsékleti jellemzőkkel -pl.emisszivitás- amelyek befolyásolhatják a leolvasás pontosságát.
A bizonyíték a képen látható. Az együtt szállított SmartView szoftver használatával dokumentálhatjuk a diagnózist és a javítás eredményét. Ez megbízónak és megbízottnak egyaránt érdeke.
Hagyjuk a latolgatást és fogjunk hozzá még ma. Az időmegtakarítás meglepő lesz.
1. Fékek
Gyorsabban izolálhatjuk a hibát, ha fék alkatrészeket ugyanazon a képen látjuk. Így például megtalálhatunk egy surlódási helyet. Készítsünk a hőmérővel országúti menet közben referencia hőképeket.
2. Klímarendszer
A VT02-vel igazolhatjuk, hogy az A/C rendszer hibátlanul működik, vagy kimutathatjuk az esetleges hibát. A kilépő nyílás összehasonlító vizsgálatával az egész rendszer működése megitélhető.
3. Termosztát
A tömlő hőmérsékletét bemelegedés alatt figyelve eldönthető, hogy a termosztát megfelelően működik-e.
4. Motorzaj
Az időszakos motorzaj nehezen kiértékelhető hiba. A tervszerű megelőző karbantartás során megállapíthatjuk, hogy a hajtószíjnak tulajdonított zaj valójában tengelykapcsoló tárcsa csúszás eredménye, így kicserélhetjük azt, mielőtt a tengelykapcsoló meghibásodna.
5. Kondenzátor
A kondenzátor hűtési teljesítőképességének mérésssel történő meghatározása helyett gyorsan végigpásztázhatjuk azt a hideg és meleg részek felderítéséhez. Hasonló módszert alkalmazhatunk a hűtő vizsgálatára is.
6. Diesel motor teljesítmény meghatározása
Diesel motor teljesítmény monitorozására is használhatjuk a VT02-t: a kilépő hőmérsékletek mérésével meghatározhatjuk a henger hatásfokát. Ezeken a képeken példáúl egy henger nem eredményez olyan magas hőmérsékletet a kimeneten, mint a többi három, ezért ez a henger további vizsgálatra szorul.
7. Fűtött tükrök
A VT02-vel felderíthetők a hideg területek. A kép önmagáért beszél, világosan látható a hideg sarok.
8. A hátső szélvédők jégmentesítése
A hátsó ablak gyors végigpásztázásával eldönthető, hogy a teljes fűtőhuzal rács megfelelően működik-e.
9. Behúzó tekercsek
A kisegítő berendezéseket működtető tekercsek bekapcsolt állapotát és a körülötte kialakult esetleges hibás részeket a képződő hő jelzi. A képen példáúl egy roppantott kötésű sarus kivezetés valószínüleg meglazult, ezt jezi az ott látható magasabb hőmérséklet.
10. Parazita áramfogyasztók
Egy-egy rádiót a műszerfalból való kivétel nélkül lehet viszgálni. Kikapcsolt állapotban lévő rádiók áramfigyasztását, hőkamera segítségével lehet vizsgálni.
Hőkamera tulajdonos vagy, vásárolni szeretnél egyet vagy egyszerűen csak jobban körül szeretnéd járni a „hőkamerázás” témát?
Akkor ez az oldal Neked szól !
Látogasd meg wWebáruházunk hőkamera kínálatát! http://www.muszerhaz.hu/hokamerak